On tenim la lluna ara? i el sol!

divendres, 28 de novembre del 2014

RUTA MAIA 2014 - 10 - ANTIGUA I GUATEMALA CITY

RUTA MAIA 2014 - 10

Enfilem Antigua a fons i ja hem conegut a l'Alvaro abans que no ens esperàvem, toquen menys de 48 hores en aquesta ciutat, antiga capital del país, que per diverses raons va deixar de ser-ho i són raons que ara no venen al cas,

Arc de Santa Catalina a Antigua
però que han deixat petja a la gent de la ciutat.

L'Alvaro i la seva companya ens esperen a la recepció de l'hotel i amb ells sortim a fer un tomb per Antigua. No tenim previst cap passeig en concret, així que ens ensenyen la catedral, l'arc de Santa Catalina i arribem fins a la Merced, on observem que hi tenen un escut amb quatre barres i la creu de Sant Jordi, però caram! no en fem cap fotografia!

Foto de família
Com comença a fer-se fosc decidim anar a prendre alguna cosa a tocar del convent de Sant Francisco, on diu l'Alvaro que hi ha enterrat l'únic sant centre americà. En el bar terrassa ens fem una foto de família, però com el flaix no és gaire res de l'altre món, ens queda una mica fosca, però ja fa el fet.

Recolección

A l'endemà el nostre guia particular per un dia es presenta a quarts de deu del matí i comencem el trajecte per la ciutat d'Antigua.

l'Alvaro i jo explicant-nos batalletes

Iniciem la visita pel convent en ruïnes de La Recolección, que durant força temps va ser caserna militar, i on ens diu un conservador que, a part del terratrèmol que el va fer caure, els militars hi van afegir la seva maquinària artillera per què no fos possible la seva reconstrucció.

Antiga entrada a l'església del Convent de la Recolección

Ruïnes i el Roger grimpant

Això sí, el Roger s'ho va passar pipa grimpant pels rocs caiguts del convent.

Seguim el passeig anant fins el convent de les Capuchinas, aquest està restaurat gairebé del tot, tenen alguna cosa una mica en ruïnes, per comparar imagino.
Un dels claustres del convent

No està de més comentar que dins del convent hi ha dependències municipals, al consistori li cal aprofitar-ho tot, i com ara ja no hi ha monges, doncs això.
L'Alvaro el Roger i el Ferran en una font restaurada

Després de les Caputxines pugem al Cerro de la Cruz, un mirador des d'on es domina tota la Ciutat.

La creu del Cerro de la Cruz i darrera una part d'Antigua
Allí es pot observar l'impressionant domini del Volcà "Agua" sobre la ciutat d'Antigua.

Una altra fotografia de família
Un dels molts convents de la ciutat vist del Cerro de la Cruz
Baixem un altre cop a la Ciutat, i aquest cop ens acostem al convent de San Francisco, on hi ha la tomba (la cinquena) del San "Hermano Pedro de Betancourt". No fem gaires fotos, potser ens hem cremat amb el primer convent i ara estem més eixuts d'inspiració.

Porta nova
Porta vella de San Francisco
Tot seguit anem al Centre Cultural Espanyol, on sols domina el castellà, ignorant els altres idiomes espanyols, com el basc, el gallec o fins el català, però aquesta serà una altra batalla per explicar.

Això sí, té racons molt bonics com aquests dos de les fotos.

Ja són gairebé les dues del migdia i l'Alvaro ja ens té pensat un lloc per anar a dinar. Després ha de marxar, avui és dilluns i s'ha pres el matí lliure, però a la tarda té compromisos que no pot descartar.
En el nostre amagatall esperant el dinar (Fotografia Álvaro Arrivillaga)
Anem a un lloc on l'entrada sembla que no ens ha d'inspirar gaire confiança, però cal reconèixer que el nostre guia personal se la sap llarga. Passada la recepció, ens endinsem en mig d'un bosc ple d'ocells, cosa que fa feliç al nostre fill, i on cada taula és un petit refugi on dinem en harmonia i pau, explicant-nos secrets literaris i projectes engrescadors que tenim de cara al futur.

L'Alvaro s'acomiada després del dinar, anem fins a l'hotel per fer intercanvi de llibres i ens desitgem molta sort en els nostres futurs, dels que no descartem res, fins a una nova trobada, qui ho sap!

El carrer de l'hotel a la septima poniente

Ens quedem una estona a l'hotel quan ell ja ha marxat, per refrescar-nos i per tornar a sortir abans de les cinc.

Els carrers d'Antigua estan empedrats i la circulació es fa lenta per als vehicles. cosa que els vianants agraïm.

L'impressionant presència del volcà Agua

Tornem a la catedral, però abans d'arribar-hi ens aturem en una joieria on comprem uns penjolls de jade negre amb els nostres nawals, el meu és el Kame o Keme, segons on, ho diu d'una o altra manera.

Una botiga de moda a Antigua, dedicada la imatge al Carles, un escriptor amic
Visitem el museu de la xocolata i caminem una mica pel centre, sense rumb i fascinats per l'imponent presència dels volcans que envolten la ciutat.
Tornem d'hora a l'hotel, demà cal matinar per anar primer a Guatemala City, on recollirem a unes noies valencianes que també van a les ruïnes de Copan.

Dimarts 5 d'agost

Paradeta per esmorzar en el cinturó de la capital

Ens llevem d'hora a l'endemà, gairebé ens enxampa esmorzant el guia.

Amb tot, arribar a l'hotel de la capital ens porta gairebé dues hores, el cinturó està ple a rebentar.

Avinguda de vehicles per entrar a Guatemala Ciudad

Les formes d'anar en els vehicles no són gaire ortodoxes, però ens apropen, algunes d'elles, a casa amb les sigles d'un club que ens és familiar, però sols són coses curioses que ens dóna la globalització.

I allò que millor podem observar és la seguretat que tenen les empreses, aquest de la foto va quadrar-se en veure que li fèiem la fotografia, ha quedat bé, oi?

Tenim un llarg camí fins a Copan, no volem arribar-hi gaire tard, per fer la visita amb prou llum, però el camí és llarg, i dificultós, però tot arriba!

Demà Copan i Quiriguà.

Totes les fotos són del Roger l'Empar i el Ferran. Menys les que ens deixem fer i una que és de l'Alvaro Arrivillaga.

Si les voleu compartir feu-ne esment, gràcies.