On tenim la lluna ara? i el sol!

dijous, 21 de març del 2013

DIA MUNDIAL DE LA POESIA




El grup de poesia Reversos va celebrar, el passat dia 20, una trobada especial per commemorar el Dia Mundial de la Poesia. El recital era obert a la lectura de qui es volgués sumar a la sessió. El col·lectiu s’ha afegit, així, als nombrosos actes que se celebren arreu, recollits en el bloc Dia Mundial de la Poesia.

Va inaugurar la sessió la lectura del poema escrit especialment per la diada poètica, Només la veu, de la poeta tortosina Zoraida Burgos. Durant la primera part del recital es van recordar alguns dels autors dels quals se celebra enguany el centenari del seu naixement: Joana Raspall, Joan Teixidor, Salvador Espriu i Bartomeu Rosselló-Pòrcel. Així mateix, es van llegir poemes de Josep Carner, Josep Pleyan, Maria Mercè Marçal, Rosa Leveroni, Agustí Bartra i del poeta gallec Bernardino Graña, entre altres autors seleccionats. 

Un dels poemes recitats (Rapsoda: Jaume Piquet)

Afirmació

No vull que la buidor m’arrosegui a l’abisme 
o falsos mirallets em torbin la volada. 
Jo pressento, a l’entorn, batec de coses certes,
tal com l’hivern pressent la futura brotada.

No em digueu que estic sola! Al meu costat caminem 
altres éssers com jo i l’aire no els ofega: amatents 
a lluitar contra foscos marasmes, 
ofereixen el pit esforçat a la brega.

Jo també toparé amb les altres muralles; 
sé que vessaré sang i em courà la ferida… 
pero vull avançar armada d’esperança 
i d’orgull, proclamant que tinc cor i tinc vida. 

Joana Raspall 

Durant la segona part els assistents van recitar poemes propis. No va faltar la música a càrrec de Can 64; vam gaudir d’alguns del poemes musicats i interpretats pels components del grup (del web Can 64): “Cançó d’amor contradictori” i “Blues en dol”, dos temes d’en Carles Ferran, van ser dues de les quatre peces magnífiques escollides per l’ocasió. 




Volem agrair als assistents la participació activa a l’acte. Us hi esperem en properes edicions! 




Fotografies: Aureli Ruiz

Terrassa.net