On tenim la lluna ara? i el sol!

diumenge, 14 de novembre del 2010

LA JOTA, DANSA D'INTERÈS NACIONAL



Foto: Empar Saez - Delta de l'Ebre/Casseta de Fusta

No fa gaires dies vàrem estar un cap de setmana al Delta, ens agrada anar-hi de tant en tant, allí ens vàrem conèixer amb la dona, ho tenim com el nostre petit país particular. En aquest últim viatge (de moment) era per la festa de la sega, que per casualitat va coincidir amb el dia internacional del ocells, però aquesta és una altra història. Ara m’agradarà mostrar-vos aquest tros de Jota que vaig gravar a tocar de la Caseta de Fusta, allí al Delta, per celebrar que la Generalitat ha declarat la Jota com una Dansa d’interès Nacional Català.

Foto: Ferran d'Armengol - Recordant els segadors d'abans

I també convidar-vos a participar amb el JMTibau, que fa un dels seus jocs literaris, el 181, on anima a escriure la lletra d’una jota popular. Jo no em veig amb cor de participar-hi, però puc deixar-vos aquest vídeo, com una mostra de que la jota està ben viva en aquestes comarques, i que mereix aquesta distinció de la Generalitat, amb escreix.

Foto: Empar Saez - Dones del Delta ballant les Rondalles de l'aiguardent. Al fons; el cantador.

En els meus temps dansaires vaig ballar força jotes, de Castelló i València la majoria, i un ball que ara no retinc d’on ni de quina part Tarragona era, i que tenia molt de jota. Dir que la jota era una de les danses que fèiem amb més alegria tota la colla, l’esbart, i que ens cansava com a tontos, però la gaudíem fins l’últim compàs.


En aquest enllaç podreu veure una mostra de Jota proposada per un blocaire.

Ferran d'Armengol / Novembre 2011

4 comentaris:

Jesús M. Tibau ha dit...

au, va sí, anima't a escriure una jota. ja veuràs que quan comences no pots parar

Josep M. Sansalvador ha dit...

Un enllaç a un pst vostre, amics, m'honora i m'anima extraordinàriament. Us envio una abraçada virtual que voldria fer real ben aviat.
Moltes gràcies!

Ferran ha dit...

Estic una mica enfeinat aquests dies Jesús, però si puc trobar un forat, m'hi poso.

Josep! el plaer és meu, i ens podríem veure el 11 de desembre, si voleu baixar a l'Hospitalet de Llob., presentem el llibre de contes infantils i després anem a dinar. Segueix el fòrum.

M. Roser ha dit...

Ves per on, a mi que sóc catalana, m'encanten les jotes i sempre que en sento una els peus ballen sols...
Que bé que a l'entrar per 1a vegada en aquest blog, m'han donat la benvinguda.
M. Roser

Terrassa.net